Ledig stilling - Sportssjef i Sirdal ski

Vår sportssjef Roger Grubben går over i stilling som rektor ved Sirdal vgs og derfor har vi stilling ledig som sportssjef for Sirdal Ski Langrenn og Sirdal Ski Skiskyting.

Logo for Sirdal ski - Klikk for stort bilde

Sirdal Ski er teamet til toppidrettselevene ved Sirdal videregående skole.

Sirdal Ski har hatt sammenhengende drift siden slutten av 1980-tallet. Det finansieres av Sirdal kommune, Agder fylkeskommune, private sponsorer og utøvernes egenandeler. For sesongen 2024/2025 vil teamene bestå av ca. 15 elever på langrenn og ca. 45 elever på skiskyting. I tillegg til sportssjef er det tre trenere på skiskyting og en trener på langrenn. Feed skiarena ligger ca. 3 km fra skolen, og der gjennomfører skolens langrennsløpere og skiskyttere mye av sin trening, sommer og vinter.

Som en del av jobben vil sportssjefen delta på deler av toppidrettsundervisningen ved skolen, og ha treneransvar for noen utøvere. Ansettelsen vil være en tidsavgrenset kontrakt der varighet avtales ved ansettelse. For rett person er det stor sannsynlighet for at kontrakten kan forlenges.  Stillingen rapporterer til styrene i Sirdal Ski Langrenn og Sirdal Ski Skiskyting, og i det daglige samarbeider sportssjefen med rektor Roger Grubben ved Sirdal vgs.

Arbeidsoppgaver

Sportssjefen har hovedansvar for å opprettholde og utvikle det sportslige nivået i Sirdal Ski.  Sportssjefen har personalansvar for trenerne i Sirdal Ski og budsjettansvar for sportslig budsjett i Sirdal Ski, skiskyting og langrenn.  Sportssjefen deltar på styremøtene i Sirdal Ski Skiskyting og Sirdal Ski Langrenn. I Sirdal Ski skal vedkommende planlegge og gjennomføre samlinger sammen med trenerne. Være leder/trener på Norgescup, NM og lokale renn.

Den som blir ansatt må forventes å holde god kontakt med klubber og kretser i regionen.  Sportssjefen leder rekrutteringsarbeidet når det gjelder nye utøvere.

Kvalifikasjoner

Vi søker en person som har toppidrettserfaring, helst på nasjonalt eller internasjonalt nivå.
Vi vil vektlegge trenerkompetanse og erfaring – fortrinnsvis innen langrenn- og/eller skiskyting.

Undervisningskompetanse innen idrettsfag er ønskelig.

Sirdal Ski vil vurdere søkere som ikke har fulle formelle kvalifikasjoner, men som på annen måte er spesielt egnet for jobben.

Personlige egenskaper

Vi søker en person som brenner for å utvikle unge utøvere innen langrenn og skiskyting. Det legges vekt på gode kommunikasjonsevner og selvstendighet i arbeidet. Stillingen medfører utstrakt samarbeid med trenerkollegaer, foreldre og representanter for skole- og idrettsmiljø. På grunn av arbeidets art må den som ansettes være forberedt på at arbeidsmengden vil variere i henhold til trenings- og konkurranseperioder.

Vi tilbyr

Arbeid i et utviklende og ambisiøst idrettsmiljø med lange tradisjoner.  Lønn etter avtale.

Andre opplysninger

Reisevirksomhet: Anslagsvis 80-100 reisedager pr. år

Søknadsfrist

22. april 2024 – Søknad sendes på e-post til roger.grubben@sirdal.vgs.no