Idrettsfag hos oss

Vil du bli verdensmester i langrenn eller skiskyting? Bli god i fotball eller synes bare at allsidig trening er gøy?

Toppidrett Skiskyting og langrenn

Kretsmester eller verdensmester? Uansett mål - vi gir deg tilbud:

• Utdanne gode idrettsutøvere som kan ha glede av sin idrett i framtida.
  • Høy trenerkompetanse.
  • Aktiv tilrettelegging for skiløpere med trening på snø så tidlig som mulig og rulleskimølle for skolens elever.
  • Spisset toppidrett med samarbeid med Olympiatoppen Sør
  • Kveldstreninger, samlinger og reiseopplegg til norgescup i regi av Sirdal ski. Bilde av Marte Olsbu Røiseland på en bil parkert utenfor Sirdal videregående skole. - Klikk for stort bildeMarte Olsbu Røiseland siktet blink i Beijing OL 2022. Sirdal vgs

Breddeidrett multisport

• Et tilbud for elever som liker allsidig aktivitet og idrett
  • Utvikle ferdigheter og kunnskap om idrett og aktivitet både innendørs og utendørs.
  • Aktivitetene skal gi utfordring, glede og mestring, og bidra til opplevelser og samhold.
  • Se sammenhengen mellom fysisk aktivitet og helse.
  • Multisport baserer seg på de lokale ressursene som vi finner i Sirdal.
  • Samarbeid med lokale idrettslag og aktører som Sirdal huskyfarm, Sirdal skiresort, Høyt og Lavt klatrepark og Sirdal Fjellgolf.
  • Bruke de mange lokale idrettsanleggene samt naturen i Sirdal med muligheter for turer av alle slag, samt jakt og fiske.
9 elever hopper i lufta på en fjelltopp. Foto. - Klikk for stort bilde Øyvind Skadberg

Tilpasset multisport for deg som ønsker å bli bedre i fotball

• Allsidig breddeidrett i skoletiden.
  • Fysisk trening gjennom hele året med styrke, utholdenhet, hurtighet og spenst.
  • Fotball i form av spill og taktisk/teknisk trening.
  • Andre idretter som badminton, svømming, ski, volleyball mm.
  • Idrettshall, kunstgress- og gressbane, fotballhall og svømmehall rett i nabolaget.
  • Høy trenerkompetanse.

Multisport og fotball kan slås sammen.