Roger Grubben blir ny rektor

I dag ble det klart at Roger Grubben har takket ja til stillingen som rektor ved Sirdal videregående skole.

Portrettfoto av Roger Grubben - Klikk for stort bildeRoger Grubben ny rektor ved skolen

Grubben har lang ledererfaring, også internasjonalt på olympisk nivå. Han har en tydelig lederfilosofi om hvordan han ønsker å bringe skolen videre både målrettet og strategisk, forklarer Line Marie Poppe, assisterende fylkesdirektør utdanning i Agder fylkeskommune og medlem av ansettelsesutvalget.

Vi har søkt etter en inspirerende, tydelig og samlende rektor for skolen. Det mener vi å ha funnet i Roger Grubben, sier Line Marie Poppe.

Da vi snakket med referansene blir han beskrevet som rolig og en behagelig type å være rundt. Han er relasjonelt innstilt og liker å snakke med folk, forteller Line Marie Poppe.

Sirdal videregående skole er en skole som har idrett i sentrum. Skolen har idrettsfag med toppidrett skiskyting og langrenn, samt multisport. Til sammen er det plass til 90 elever.

Roger Grubben er nordlending, opprinnelig fra Hattfjelldal. Han har allerede mange års tilknytning til skolen og kjenner skiskyttermiljøet godt. Grubben har blant annet vært skiskytter-trener for det norske landslaget. Ole Einar Bjørndalen har tidligere karakterisert Grubben som «verdens beste skiskyttertrener».

Artikkelliste